Alt for mange mennesker opretter ikke et testamente, før de går bort, og det kan efterlade deres kære i en alvorlig økonomisk situation.
Vi gjorde det nemt og enkelt at oprette et testamente for de 150.000 medlemmer af Akademikerpension med en skræddersyet softwareløsning. Brugerne bliver guidet gennem processen, og alle spørgsmål bliver forklaret. I sidste ende har de et gyldigt juridisk dokument, som bare skal registreres hos en notar.
Akademikerpension henvendte sig til os med et stort problem, der påvirkede deres medlemmer - fraværet af et testamente, før en elsket person gik bort. Konsekvenserne af denne situation kan være alvorlige, og nogle personer kan potentielt miste deres hjem på grund af økonomiske begrænsninger. En medlemsundersøgelse afslørede, at et flertal ikke havde oprettet et testamente på grund af fire faktorer: manglende forståelse for dets betydning, komplekst juridisk sprog, de involverede omkostninger og det faktum, at det tvinger dig til at tænke på din egen dødelighed. 80% af medlemmerne ønskede en nem måde at oprette et testamente på.
Vores udfordring var at udtænke en løsning, der forenklede denne proces og gjorde den intuitiv og let tilgængelig for Akademikerpensions medlemmer. Målet var at afhjælpe stress og forvirring omkring oprettelse af testamente og give en ligetil, brugervenlig tilgang til dette afgørende aspekt af livsplanlægning. Vi skulle også finde en løsning, der ville fungere på 90% af cases.
Den største designudfordring var at forenkle processen så meget som muligt og finde en god måde at guide brugeren på og forklare de svære juridiske termer. Her besluttede vi os for en avatar, der forklarer begreberne, og hvorfor visse oplysninger er nødvendige.
Vi kortlagde alle de forskellige parametre og det samlede beslutningstræ for at komme frem til en arkitektur for en løsning, der kunne dække de mest almindelige situationer. Løsningen blev derefter udviklet i iterative designsprints.
I den indledende fase arbejdede vores designteam tæt sammen med produktejeren hos Akademikerpension for at sikre overensstemmelse med deres brandidentitet og brugerforventninger. Da designet var godkendt, gik vi videre til udviklingsfasen, hvor kernefunktionaliteten blev udviklet i agile sprints på mindre end to måneder. Gennem hele udviklingsprocessen blev juridiske rådgivere konsulteret for at sikre overholdelse af relevante regler, der garanterer gyldigheden og lovligheden af de genererede dokumenter.
Platformens funktionalitet blev testet med fokus på brugervenlighed, sikkerhed og kompatibilitet på tværs af enheder og browsere.
Løsningen gør det nu nemt for de 150.000 medlemmer at oprette et testamente. Ved at forenkle kompleksiteten ved oprettelse af testamenter gør vores løsning det nemt for brugerne at indtaste deres personlige data og familiedata og navigere gennem et spørgeskema. Intuitiv vejledning og forklaringer sikrer en problemfri og ligetil oplevelse. Når det er gjort, kan brugerne downloade dokumentet som en PDF og registrere det for at få fuld dækning og ro i sindet.
Løsningen gør det nu nemt for de 150.000 medlemmer at oprette et testamente. Ved at forenkle kompleksiteten ved oprettelse af testamenter gør vores løsning det nemt for brugerne at indtaste deres personlige data og familiedata og navigere gennem et spørgeskema. Intuitiv vejledning og forklaringer sikrer en problemfri og ligetil oplevelse. Når det er gjort, kan brugerne downloade dokumentet som en PDF og registrere det for at få fuld dækning og ro i sindet.
An innovation project like this requires a good collaboration partner. And that is what Kvalifik is. Within a short time frame, they were able to translate legal complexity into a user-friendly digital solution. Throughout the entire process, they have shown humility, orderliness and ensured security for all stakeholders throughout the entire project process.
Vi vil gerne have, at du bliver den næste succeshistorie
Kom i kontakt