International House Copenhagen er vært for en populær årlig messe, hvor udlændinge kan netværke, opdage og lære fra eksperter. I 2020 var de nødt til at flytte messen online på grund af COVID. Vi leverede en skræddersyet platform, som overførte både de sociale og informative aspekter af messen. Siden da er samarbejdet fortsat, og vi har tilpasset platformen til at være tilbage til fysiske events.
International House Copenhagen giver internationale beboere strømlinet adgang til ressourcer, så de får mest muligt ud af deres tid i Danmark. Hvert år tilbyder de en messe, hvor tusindvis af nye internationale beboere kan få svar på alle deres spørgsmål ét sted gennem stande, live-foredrag og sjove aktiviteter, hvor de kan udbygge deres netværk. Da der blev indført restriktioner på personlige møder på grund af COVID-19, begyndte de at spørge: Hvordan kan man oversætte en begivenhed med mange interaktioner og ressourcer til en mere sikker oplevelse, der kun foregår online?
Med henblik på at bevare messens sociale og interaktive aspekter blev vores designkoncept udformet efter modellen fra den personlige messe. Vi skabte en platform med en live-udsendelse med interaktiv chat på samme side, stande, hvor deltagerne havde mulighed for at tale med værterne, og et chatrum i form af et forum, hvor deltagerne kunne lære af hinanden. Vores prototype udviklede sig til en brugerdefineret platform, der integrerede videostreaming, og vi skræddersyede oplevelsen yderligere til brugernes behov efter at have gennemført tests med faktiske internationale deltagere hos International House.
Ud over at designe og udvikle platformen koordinerede vi med NowTek for at producere live-udsendelsen og vi administrerede over 80 standeværter i Zoom. Vi skrev, animerede og indspillede også forklaringsvideoer for at hjælpe med at markedsføre messen.
Det var vigtigt at holde platformen fokuseret på messens kerneformål: at skabe et socialt engagerende sted for internationale borgere, hvor de kan få adgang til værdifulde ressourcer. I løbet af de tre messedage fik hundredvis af udlændinge mulighed for at møde hinanden og lære af eksperterne i liveudsendelserne og værterne på de over 80 deltagende stande. Præsentationer dækkede alt fra skøre danske traditioner til at forstå, hvordan det danske arbejdsmarked fungerer. Med over 1.800 unikke besøgende i løbet af messen kunne International House fortsætte med at forbinde udlændinge med ressourcer til at forbedre deres danske oplevelse.
Det var vigtigt at holde platformen fokuseret på messens kerneformål: at skabe et socialt engagerende sted for internationale borgere, hvor de kan få adgang til værdifulde ressourcer. I løbet af de tre messedage fik hundredvis af udlændinge mulighed for at møde hinanden og lære af eksperterne i liveudsendelserne og værterne på de over 80 deltagende stande. Præsentationer dækkede alt fra skøre danske traditioner til at forstå, hvordan det danske arbejdsmarked fungerer. Med over 1.800 unikke besøgende i løbet af messen kunne International House fortsætte med at forbinde udlændinge med ressourcer til at forbedre deres danske oplevelse.
Vi vil gerne have, at du bliver den næste succeshistorie
Kom i kontakt