Akademikerpension, en pensionskasse med 140.000 medlemmer, ønskede at afprøve, om de kunne nå ud til et nyt publikum. Vi udviklede et kreativt koncept og lavede et site for at teste, om det ville være muligt at gøre pension interessant for personer i 20'erne.
Akademikerpension henvendte sig til os med udfordringen: Er det muligt at få universitetsstuderende til at interessere sig for pension? Vi skulle finde en måde at gøre det relevant for målgruppen og overbevise dem om at gøre noget, der vil gavne dem om 40 år. Det var ikke nogen nem opgave.
Gennem en kreativ proces i tæt samarbejde med Akademikerpension udviklede vi forskellige kreative koncepter. Vi endte med at basere konceptet på Standford marshmellow eksperimentet - en undersøgelse om forsinket tilfredsstillelse af psykologen Walter Mischel. Dette gav grundlaget for et legende visuelt univers med et dybere budskab. I løbet af få uger lavede vi et websted og producerede videoindhold til det. Sitet fungerede som en pretotype, der testede forskellige hypoteser.
Akademikerpension erfarede, at det er muligt at få studerende til at interessere sig for pension. Og at nogle af dem endda er villige til at begynde at indbetale til en pensionskasse, før de er færdiguddannede. Projektet lærte også organisationen om styrken af pretotyping og om, hvordan man laver tidlige markedsvalideringer.
Akademikerpension erfarede, at det er muligt at få studerende til at interessere sig for pension. Og at nogle af dem endda er villige til at begynde at indbetale til en pensionskasse, før de er færdiguddannede. Projektet lærte også organisationen om styrken af pretotyping og om, hvordan man laver tidlige markedsvalideringer.
Vi vil gerne have, at du bliver den næste succeshistorie
Kom i kontakt