Thermonova

Rebranding gør det muligt for varmepumpeproducent at vokse internationalt

Close-up of a heat pump’s perforated metal casing with visible inner components.

Producenten af industrielle varmepumper Thermonova havde brug for en ny visuel identitet for at forblive konkurrencedygtig og nå ud til nye markeder. Kvalifik skabte en ny brandidentitet, herunder et nyt logo, sammen med et moderne website, der positionerer Thermonova som markedsleder i sin kategori.

RESULTATER

Med en markant ny visuel identitet og et moderne website skiller Thermonova sig nu ud som en premium producent på et konkurrencepræget marked. Rebrandet har styrket deres troværdighed, understøttet international vækst og positioneret dem som en seriøs spiller på markedet.

488%

Stigning i sidevisninger (sammenligning af 6 måneder før websitelanseringen med 6 måneder efter)

The challenge

Thermonova, en dansk producent af højtydende industrielle varmepumper, havde teknologi i verdensklasse, men deres brand afspejlede det ikke. Visuelt lignede de resten af branchen: røde farver, generiske skrifttyper og et logo, der faldt i med baggrunden i stedet for at skille sig ud. Deres website var vanskeligt at navigere, manglede responsivitet og var kun tilgængeligt på dansk - hvilket skabte friktion for potentielle kunder og blokerede deres internationale vækst. For at konkurrere globalt og afspejle deres sande innovative kant havde Thermonova brug for en markant ny identitet og en moderne digital tilstedeværelse.

Brandingprocessen

Kvalifik blev hyret til at skabe en fuldstændig transformation af Thermonovas brand, visuelt og digitalt. Vi startede med samarbejdsworkshops for at afstemme Thermonovas positionering, formål og værdier.

Vi undersøgte konkurrenterne og definerede forskellige visuelle retninger. Baseret på den valgte retning skabte vi en moderne visuel identitet i en iterativ proces.

Den nye identitet blev dokumenteret i en detaljeret brandguide, der sikrer konsistens på tværs af alle platforme og materialer.

Derefter designede og udviklede vi et nyt flersproget website i Webflow, der bringer brandet til live online.

Two designers exploring logo ideas using a reference book and digital tools.Person sketching a logo concept on a tablet as part of the design process.
Logokonstruktion

Logoets flydende form symboliserer den flydende bevægelse inde i maskinen og produktets modularitet. Det er afledt af produktets karakteristiske mønster.

TESTIMONIAL

"Venlig, dygtig og lydhør, Kvalifiks intellektuelt nysgerrige tilgang skinner igennem, når de leverer kreativt brandidentitetsdesign og digitale projekter. De er et fremragende valg som digital bureaupartner."

Portrait of a man wearing glasses, a blazer, and a black turtleneck against a light background.
Neil Hester
Brand Manager hos Thermonova
zoom in shot of a phone with some apps on focusFrontal view of a heat pump in a warehouse
Pile of Thermonova brochure with a blue cover
3D-RENDERINGER

Kvalifik lavede 3D-renderinger for at vise produkterne fra deres bedste vinkel og effektivt fremhæve deres avancerede funktioner.

3D rotating view of a heat pump
Fotografi

Nye fotografier viser det håndværk, der går ind i fremstillingen af Thermonovas produkter i Aars.

Close-up of a heat pump’s perforated metal casing with visible inner components.Thermonova heat pump fan viewed from the topdetail of an operator working on a heat pump
Frontal view of a heat pump in a warehouseMiddle age operator working on a heat pumpMiddle age operator working on a heat pump
5
Næste projekt
EV-Remarketing
Platform for Europas største opkøber af elbiler
Man standing by an electric vehicle while it charges, looking at his phone.